Afvallen na je vakantie? 7 tips om op je ideale gewicht te komen

Zomer, zon, eten, drinken, eindeloos genieten van je vakantie en … afvallen ná je vakantie. Oeps! Waarom? 

Omdat bij thuiskomst de weegschaal niet zo aardig voor je is en je shirts en broeken (net iets) té strak zitten. Maar de vakantie was fantastisch! Alle tijd voor je gezin. Leuke uitstapjes gemaakt, luieren op het strand en aan het zwembad, een wijntje en biertje op het terras, uitgebreid ontbijt met croissants en verse jus d'orange. Lang tafelen 's-avonds met heerlijk eten en als afsluiting een heerlijk toetje. Gezellig en ontspannend tegelijk.

Quote over gewichtstoename tijdens je vakantie


Het is natuurlijk geen wonder dat de weegschaal bij thuiskomst wat extra kilo's aangeeft. Het gevolg van een super gezellige vakantie. Tijd om de draad weer op te pakken … tijd voor actie dus!!! Maar waar ga je beginnen? 

1. Eet regelmatig.

Tijdens je vakantie is je ritme vaak anders dan normaal, ook je voeding. Je eet al onregelmatiger en vaak wat meer hapjes tussendoor. Belangrijk is dat je terug gaat naar de basis, dus 3 maaltijden per dag en daarbij 2-3 tussendoortjes. Kies voor groenten en eiwitrijke voeding. Drink voldoende water (wat niet vaak genoeg gezegd kan worden) en laat de alcohol staan. 

Klok met daar naast lepel, vork en mes


 2. Wees niet te streng.

Misschien denk je bij afvallen na je vakantie om streng te gaan lijnen. Een of ander crash-dieet. Dit kun je beter niet doen. Je krijgt dan niet alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt.  Hetzelfde geldt om als een gek te gaan sporten. Wees hier voorzichtig mee. Blessures liggen op de loer. Om je goede voornemens vol te kunnen blijven houden kun je beter het sporten opbouwen. Én neem de tijd om af te vallen. Een gezond eetpatroon bestaat uit veel groenten, eiwitten, volkoren producten, een stukje fruit en minimaal 2 liter water per dag.

3. Ga weer bewegen.

Tijdens je vakantie heb je waarschijnlijk minder bewogen of anders dan normaal. Meer beweging helpt je om de overtollige kilo's kwijt te raken. Ben je niet een sportief type? Probeer dan 10.000 stappen per dag te zetten. Beetje lastig in het begin? Ga dit dan opbouwen. Je hoeft niet te gaan rennen, maar stevig doorstappen is voldoende.

Aquarel tekening met lopende figuren in diverse kleuren


4. Water drinken.

Wil je met succes afvallen na je vakantie? Laat dan de frisdranken, vruchtensappen, energiedrankjes en alcohol staan. Ze zitten boordevol suikers en dit heb je liever niet tijdens het afvallen. Kies liever voor water. Dit heb je waarschijnlijk vaker gehoord, maar water is de beste dorstlesser en helpt bij het afvallen. Door het toevoegen van bijvoorbeeld citroen, munt of komkommer geef je het water een smaakje. Drink in ieder geval 2 liter water per dag. 

5. Veel groenten en geen suikers.

Veel groenten eten tijdens je afvaltraject. Tijdens je lunch én tijdens je avondeten. Tijdens je lunch kun je bijvoorbeeld een salade maken van paprika, tomaat, uitje, augurk met wat gerookte kip, zalm of een eitje erbij. Wat noten toevoegen, zoals walnoten en hazelnoten kan ook. En vergeet de sla niet! De groenten kun je natuurlijk ook kort wokken. Aanvullen met vlees of vis voor de nodige eiwitten. Voor de avondmaaltijd is er genoeg keuze qua groenten. Een heerlijk stukje vlees erbij en bijvoorbeeld volkoren rijst of pasta. Als afsluiting kun je een schaaltje yoghurt nemen.

Diverse soorten groenten in schaal, kan en op een keukenblad


6. Uit eten gaan? Liever niet!

Tijdens je vakantie eet je vaak/vaker buiten de deur. Ook dit moet je even achterwege laten als jij je vakantiekilo's vaarwel wilt zeggen. Want afvallen wordt dan een stuk gemakkelijk. Je weet hoe het gaat tijdens een etentje. Je komt makkelijker in de verleiding om aan dat mandje brood te beginnen met de kruidenboter. Of dat stukje vlees met die heerlijke saus erbij. En dan een heerlijke wijntje of biertje erbij met als afsluiter een super dessert. Uit eten gaan kun je dus beter even niet doen.

7. Afvallen met SLIMdiet.

Wil je breken met de suikers en de vetten om af te vallen, dan kun je kiezen voor het SLIMdiet afvalconcept. Afvallen met eiwitrijke voeding en SLIMdiet is bovendien koolhydraatarm. Kijk eens bij Afslankpraktijk. Hier vindt je meer informatie over het SLIMdiet concept. Ook een contactformulier vindt je op deze pagina om een adviesgesprek aan te vragen. 

Op onze website staan ook enkele verhalen van Slimme Slim-Dieters bij Ervaringen

Wil jij afvallen met de SLIMdiet producten, of wil je eerst meer informatie, neem dan contact op met Anrieta, de SLIMdiet coach van PerfectPower (tel.nr. 06-24 71 81 03) Tijdens het intakegesprek wordt alles aan je uitgelegd. Het juiste afvaltraject kunnen we dan samen voor je uitstippelen. 

Aantal producten uit het assortiment van Slimdiet afvalconcept


Terug naar het overzicht

 

Opbellen
E-mail